Garanciális feltételek

A 4_skandinavia bejelentett szavatossági igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti az  ön nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a szavatossági igény rendezését szolgáló kezeléséhez; a termék megnevezését, vételárát, teljesítésének időpontját; a szavatossági igény bejelentésének időpontját; a hiba leírását; a szavatosság alapján érvényesíteni kívánt jogot, továbbá az igény rendezésének módját vagy az igény elutasításának indokát.

Termékhibával kapcsolatos reklamációt a vásárlás időpontjától számított két éven belül lehet benyújtani. A webáruházban vásárolt termékekkel kapcsolatos reklamáció kétféle módon nyújtható be:

Első lépésként csomagolja be a kifogásolt terméket, a vásárlást igazoló nyugtával és a kitöltött minőségi kifogást bejelentő űrlappal, majd adja le a lezárt csomagot az ön által kiválasztott 4_skandianvia üzletben, vagy a szállítási díjat előre megfizetve küldje azt el az alábbi címre:

Barsii Trade Kft.
2900, Komárom
Beöthy Zsolt utca 28.

A csomag beérkezése után felvesszük a jegyzőkönyvet és 5 napon belül értesítjük a továbbiakról.

Jótállás, szavatosság

Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Kellékszavatosság

  1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 
    Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
  2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
    Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
  3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
    Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
  4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
    Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
  5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
    A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

  1. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
    Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
  2. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
    Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
  3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  4. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
  5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
  6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
      a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
      A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
      Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

A szolgáltató a termékekért jótállást a jogszabályi kötelezettség hiányában nem vállal.

A szavatossági igény esetén történő eljárás

  1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
  4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
  7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.